Prata om ditt företag

Om du är i ett sammanhang där du ska berätta vad du jobbar med och du säger att du har ett eget företag så kommer du att få följdfrågor. Passa då på att prata om vad ditt företag gör, vad som är så bra med det och varför det du pratar med ska använda dess tjänster eller köpa den produkten. På så sätt kan de föra ordet vidare till andra personer som de känner, vilket kanske kan leda till en ny kund eller ett nytt uppdrag för dig.
En kombination av olika strategier
Om du kombinerar olika typer av marknadsföringsstrategier kan du nå en så stor målgrupp som möjligt. Du kan då alltså även nå de som inte har sociala medier eller som inte tittar på TV. Det bästa är helt enkelt att marknadsföra ditt företag både genom bild, ord och text i olika sammanhang.
Det är lätt att glömma bort det gamla vanliga sättet att marknadsföra, till exempel att sätta upp affischer eller liknande. Men det är värt att testa, för det kan ge större effekt än vad du tror. Speciellt nu när vi är i en tid då fler och fler börjar radera sina sociala medier och söker sig till traditionella, pålitliga källor.